Thursday, March 14, 2019

ders planı güncellemesi

bu dönemki dersin işleyişinden oldukça memnunum. ama teorik makaleler girince araya, tartışma (en keyifli kısım) eksik kaldı gibi geldi. ilk kez 19 öğrenciyle bu dersi işliyorum (geçen dönem örneğin 5 ya da 6 öğrenci vardı), öğrenci sayısı bu kadar değişince işleyişte de değişiklikler yapmak gerekiyor. dersin nasıl işlediğine bakıp ona göre revize ediyorum. 2. ve 3. haftaki tartışma imkanı son iki haftada olmadı. bu nedenle makalelelere boğmamak için haftaları programda yapısal bir değişiklik yaptım. önümüzdeki haftayı iki haftaya yaydım. 

önümüzdeki hafta ilk bölümde gentrification'ın geçirdiği evrim üzerinde biraz durup, bu haftaki sunuşun devamını getirip, biraz genel olarak 50'ler, 60'lardan 2000'lere kadar soylulaşma sürecinin nasıl değiştiğini anlatıp ve gentrification kavramının anlam genişlemesi meselesi üzerine farklı tartışmalara girip (ege) bir ara vericez. ve ardından studentification temalı ikinci kısım başlıcak. bu kısımda Konya'da öğrencileştirme sürecini yaşamış, yaşamakta olan bir mahalle üzerine yüksek lisans tezi hazırlamış olan Tugba Tuncer tartışmacı olarak katılacak. programa bu örnek üzerinden yazdığımız makaleyi de koydum, dolayısıyla studentification meselesini türkiye'deki örneklerle ilişki kurarak tartışacağız. 

bu yapısal değişiklik, sonsuz haftamız olmadığı için, bazı şeylerden kısmamıza neden oldu. İstanbul'da Soylulaşma haftasından bir hafta kısmış oldum. Ama zaten ben bu konuyu oldukça anlaşılır bir şekilde bir sürü yerde yazdım, çizdim onları (programa koyucam) okumanız yeterli olacaktır :) gentrification tur'u sırasında da konuşucaz zaten. yani gentrification basics 4, displacement 3 ve istanbulda soylulaşma 2 hafta işlenmiş olacak gibi duruyor şu anki taslak programa göre. 

herkese 2 tur sunuş yaptırmak gibi bir ilk plan vardı kafamda. bu nasıl olacak şu an bilmiyorum ama bir formul bulucam. birileri daha fazla sunuş yapmış olursa dengeyi nasıl sağlarız bunu konuşuruz sınıfta. aklıma farklı formüller geliyor (2 yerine 1 sunuş yapanlardan basit bir response paper istemek gibi). ya da gönüllülük üzerinden yürüyebilir. ben 2 sunuş yapmak isterim diyen çıkarsa yeter sayıda o arkadaşlar fazladan sunuş yapabilirler. konuşuruz bunları... 

özetle daha çok tartışma imkanı olsun, daha az makale tartışalım ama derin tartışmalar yapabilelim konsepti etrafında şekilleniyor/şekillenecek program bu dönem.

not: bu arada programda derste tartıştığımız ve bahsettiğimiz tüm makaleleri koyuyorum. programda yer alan tüm makaleler de drive'da (sağdaki okumalar linki) var (örtüşmeyen bir şey olursa uyarırsınız). [ek okuma] olarak koyduğum makaleler derste bahsi geçen ya da ana okumaya ek olarak okunabilecek yardımcı okumalar. başında [T] olan makaleler de herhangi bir öğrenciye atamadığım, benim derste anlatacağım makaleler (aslında en önemli makaleler olacak bunlar genelde). yani bunlara derse gelmeden göz atmakta fayda var. gene tekrar olacak ama göz attığınız her makaleden bir alıntı seçip, onu not alıp gelseniz dersteki tartışmanın düzeyi çok daha iyi olabilir. bir alıntı, sizi en çok etkileyen alıntı. üzerine bir iki laf edebileceğimiz alıntı. 

No comments:

Post a Comment